PekkaSiikala11 Kaikki on paremmin kuin ennen

Kaikki blogit puheenaiheesta Slogan

"Allahu akbar!" - uskontunnustus, taisteluhuuto vai hätäilmoitus?

Miljardin päivittäisen rukoushetken ydinsanat on nyt oikeuden päätöksellä kuultu myös joukkoliikenteeseen ja torielämään liittyneissä erityismerkityksissään Suomessakin.

Sanoja ja sloganeita - Työstä ja palveluista

Elämme sanahelinän aikaa, jossa todellisuus ja markkinaväen luomat mielikuvat karkaavat yhä kauemmas toisistaan. Ikävintä asiassa on se että poliitikot ovat hukkuneet tuohon mielikuvien maailmaan palveuseteleineen, kilpailutuksineen ja yhtiöittämisineen.

Jos tuossa olisi kaikki niin voisimme vielä ehkä selvitä. No, emme selviä, koska markkinatalous pissii meitä silmään aamusta iltaan ja illasta aamuun, ja aivan erityisesti tietotekniikan puolella, Digidigi!

Ehdotan Joensuun Kaupungille sloganin muuttamista!

Ehdotan Joensuun Kaupungille sloganin muuttamista!

Ja samalla ehdotan uudelleen, että kaupunki ottaisi tämän aiheen vakavissaan. Esitin jo 2013, että Joensuu hakisi kaupunkina titteliä Saimaan Järvilohen pääkaupungiksi. Sikäli minulle on ihan sama kuinka tuosta väännettäisiin kaupungille uusi slogan, mutta tuskin siitä huonompaa- ja karkoittavampaa saisi tehtyä kuin nykyinen (Joensuu: Kaupunki idässä).

Populistinen puhe, mitä se on

Populistit (Suomessa Perussuomalaiset) pyrkivät omassa kielenkäytössään yksinkertaistamaan mitä monimutkaisimpia asioita lyhyisiin "kansantajuisiin" lauseisiin tyyliin: "Kyllä kansa tietää". Tässä yhteydessä populisti tarkoituksella jättää määrittelemättä sen, mitä hän "kansalla" tarkoittaa. Asiaa yksinkertaistettuna tarkasteltuna populisti on oikeassa. Kansa todellakin tietää paljon. Tätä populisti käyttää hyväkseen. Mutta kansa ei myöskään ole homogeeninen, vaikka populisti näin vakuuttaakin.

Vientovetoista kasvua? Kyllä, mutta ei demariopeilla!

Politiikassa on järkevää, jopa välttämätöntä, että sanoma tiivistetään muutamaan sanaan. Puhutaan sloganeista.

Demarit toistavat nyt jatkuvasti, että auvoisa tulevaisuus tulee "vientivetoisen kasvun" myötä. Näinhän se on. Kaikki ovat samaa mieltä, myös muut kuin demarit.

Olennaista on muistaa kysyä, mitä tiivis mainoslause käytännössä tarkoittaa. Miten on tähän saakka toimittu ja miten aiotaan jatkossa toimia?

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä